Skiftbyte?

En helt vanlig onsdag.
Nej, inte precis. Har faktiskt varit på vattengympa med min kompis Hannah idag.
Mkt intressant och faktiskt lite ansträngande en stund.
Jag älskar ju inte precis att träna men det var ändå helt okej, det var jag, Hannah och pensionärerna (nästan, haha).
Kanske t.o.m blir återbesök på detta =)
Jag skulle ha gjort om naglarna idag, trodde jag.
Jag hade visst förväxlat tiden med imorn, så jag återkommer med bild då =)
Nu till min största fundering som maler i skallen.
Ska jag säga till på jobbet om att gå ständig kväll jag också eller inte?
Om de ska finnas någon möjlihet till det så är det NU, innan dom plockar in fler nästa vecka.
Paniiik, vet inte hur jag ska göra???
Jag trivs inte med natten och stämningen som är just nu på natten, men det blir väl bättre snart och det är färre timmar. Men jag värdesätter ändå att få ha kvällarna hemma med min man varannan vecka.
Medans jag trivs jättebra med folket på kvällen. Och det är underbart att faktiskt få sova med sin man varje natt. 
Men det är också mer pengar när man går kvällsveckan och kroppen mår bättre...
Det är dock den där förbannade söndagen som kommer att försvinna varje helg i såna fall.
Men kanske behöver jag gå ständig kväll så att jag får någon rutin på mitt liv.
Har gått ständig natt i ungefär 1,5 år sen började jag skifta mellan natt och kväll.
Det var först när jag började skifta som jag märkte vilken skillnad det var både fysiskt och psykiskt.
Man tror inte att det gör något att man jobbar natt, men det gör det!
Tänk alla som har jobbat i 15-20 år ständig natt, jag undrar hur dom mår egentligen?
Kroppen tar ju stryk...!
Ska  jag eller ska jag inte ändra NU?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ta chansen tycker jag.

Har läst nånstans om hur mycket nattarbete faktiskt sliter på kropp och själ.

Vilken tid arbetar du om du arbetar kväll?

Kram och ha en skön torsdag.

2009-04-23 @ 06:12:34
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: jennie

jag tror det med faktiskt. ang. "mund"...jo, allt är fint! Själv?

2009-04-23 @ 07:23:23
URL: http://jennieskriver.webblogg.se/
Postat av: Winnie

vilken OTROLIGT fin blogg!

2009-04-23 @ 07:55:05
URL: http://molinis.blogg,se
Postat av: Annas inspiration

Nattarbete är tungt som jag förstått,

va rädd om dig & din hälsa.



Hoppas du får en fin torsdag

kraaam

2009-04-23 @ 10:28:47
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Cristian

Haha, barn säger jag bara ;)

2009-04-23 @ 12:24:03
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Frida

Eloge till dig jag skulle aldrig palla att jobba natt!! Men jag förstår ditt dilemma, hoppas att du kommer på hur du vill göra & att du känner att du trivs med ditt beslut!! Hoppas att du får en fin torsdag i solen.

Kram<3

2009-04-23 @ 13:25:12
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Frida

Kram & Gonatt<3

2009-04-23 @ 20:02:43
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Har precis hittat din blogg, vad fin den är. Roligt med många bilder.

Angående jobbproblemet (om du nu inte redan har valt) så tycker jag definitivt kväll, inget snack om saken.

Man får en störd dygnsrytm och kan få sömnsvårigheter av nattarbete. Kroppen är inställd på att inte äta på natten, så den mår inte bra av det...Svårt att låta bli om man är vaken. Det blir dåliga omställningar för ämnesomsättningen och dessutom ökar detta risken för övervikt, förhöjt blodtryck och blodfetter, hjärt- och kärlsjukdomar och inte minst fertilitetsproblem. Det vill du väl inte ha va? ;)

(Har läst om detta nyss i skolan om du undrar varför jag går på som en galning, he he).

Dessutom är det ju bättre stämning på kvällen och du får sova med din man, bara positivt för din själ!

Kram!

2009-05-02 @ 22:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]