Dagarna springer iväg...

Har inte kunnat göra något inlägg på ett par dagar.
Dagarna springer iväg... 

Torsdagen spenderade jag och twinsen med min fina höggravida vän Caroline på stan.
De shoppades julklappar och fikades :-)
När jag väl hade lite tid över att sätta mig för att göra ett blogginlägg,
 så fungerade inte inloggningen på blogg.se med internet explorer, suck.

Fredagen skulle twinsen och jag åkt till H-by för att besöka Sara o träffa Madde o Filip.
Men de fick vi ställa in då Max hade vaknat med 38.9 i feber.
Vi gav honom flytande Alvedon men de hjälpte inte. Efter deras middagslur vid tvåtiden var han brännhet.
De hade ökat till 39.7 :-( När jag bytte blöja på honom upptäckte jag en svullnad som tidigare inte funnits.
Då var de dags att ringa 1177, tänkte att de skadar ju inte att fråga.
Hon i sin tur ringde barnläkaren i V-vik och ringde sedan tillbaka
för att säga att vi skulle åka upp och kolla de.
Sagt o gjort, fick ringa hem mannen från jobbet.
Stackars lilla plutten Max skulle besöka fabror doktorn (i staden där dom föddes).
Både Max och Nea fick åka i sina pyjamaser då dom hade pyjamasdag :-)
Bara att hoppa ner i fleeceoverallerna, enklast så.
Väl framme hos doktorn så blev han undersökt och fick även ett andra utlåtande av en kirurgibarnläkare.
Max var inte glad alls längre :-(
Febern var bara en vanlig infektion som kroppen tar hand om,
 men tack vare svullnaden så upptäcktes lite annat efter att dom känt och klämt ett bra tag.
Så Plutten ska få en remiss så får detta undersökas vidare.
Tur i oturen, synd om mammas hjärtegull att vara så sjuk men bra att vi fick reda på detta
så dom kan göra något åt det om de behövs.



Lördagen mådde Maximilian mycket bättre, bara 38.4 som mest.
Själv var jag sjukt trött och lite le på juletidens långa öppettider i butikerna
(de innebär att maken jobbar många timmar extra, inte roligt alls).
Denna lördag fick han tack vare snälla arbetskamrater lämna butiken någon timme tidigare, 
vilket gjorde mig glad då jag behövde hjälp med deras veckobad.
Så ner i plurret och bada en bebis i taget, medans maken tar emot, torkar o klär på dom igen. =) 
Så efter att twinsen somnat var det äntligen dags för soffan
och inspelade Robinson-finalen tillsammans med älsklingen. :-)
Erik tog ju hem segern, men var han egentligen värdig?
Hur som helst är jag glad att inte Helen tog hem de!
Tycker ni att rätt person vann?
Med en tryckande huvudvärk var det därefter dags för mig att inta sängen!

Ny dag nya tag!

Ha det så bra!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna


Kommentarer
Postat av: Emma

Godingar!

Tur i oturen då ja...

Jag hade hoppats på Daniel i Robinson men de sket sig ju!

Kram

2010-12-27 @ 17:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]