Sovrutiner?...

Idag mår Max bra och Nea lite bättre,
hon nyser fortfarande men näsan rinner inte lika mycke idag som den gjorde igår.

Jag funderar lite på om våra tvillingar sover tillräckligt...
Hittade ett sovschema på vad bebisar bör sova ungefär.
Mina sover visserligen 11h om natten men dom sover inte riktigt 3h till under dagen och dom sover inte två gånger (om man inte räknar att ibland så får dom somna om i sina sängar efter morgonvällingen).
Hur ser era bebisars mat o sov-schema ut?

Våra twins mat o sov-schema ser ungefär ut så här:
ca 7.30-8.15 välling (hon majs och han mild havre)
ca 11.30-12.00 gröt
mellan 12 och 14 ungefär (beroende på vad vi har för planer för dagen) sover dom i sina sängar
(hon brukar dock bara sova lite mer än 1h, han sover gärna 2h)
ca 14.45-15.15 burkmat (delar på 1½ burk), lite bröd, vatten och fruktdessert
ca 17.30-18.00 ersättning eller gröt
ombytta och klara för natten
19.30-20.00 välling (hon majs och han mild havre)
bums i säng =)


Ålder

Nattsömn         

Dagsömn   

Sammanlagd sömn/dygn

1 mån

8 ½

7 (3)

15 ½

3 mån

10

5 (3)

15

6 mån

11

3 ¼ (2)

14 ¼

9 mån

11

3 (2)

14

12 mån

11 ¼

2 ½ (2)

13 ¾

Sömnen anges i timmar och talen inom parantes är antalet sömntillfällen dagtid.


Nu måste jag kila, dags för gröten =)
Längtar till kvällens Vampire Diares btw!!!
Ha det så bra!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna
Cornelia & Maximilian


Kommentarer
Postat av: Åsa

hmm mina sover inte heller tre timmar om dagen, dock så sover dom ca2-3 gånger men då är de 20-30 min åt gången, skulle vara otroligt skönt om dom kunde komma på att man kan sova 2 gånger fast kanske 1 timma åt gången. Skönt att dom mår bättre nu.

kram

2010-12-09 @ 18:24:19
URL: http://mittlivsomtvillingmamma.blogspot.com
Postat av: Sofie- Amor vincit omnia

hihi ja det är ju ingen brådska att komma på det ;)



är allt bra med dig? längesen jag har varit in här...

2010-12-09 @ 19:06:06
URL: http://sofieomnell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]