Vattkoppor har anlänt...

Här fortsätter sjukstugan...
Den här gången är det Cornelia som har haft feber o varit hängig till och från.
Och så igår bröt de ut, de jag hade hoppats på att dom skulle få slippa på ett tag... vattkoppor.
Så nu är lilla "pricken" full av dom, dom förökar sig snabbt.
Bara väntar på när de ska bryta ut på Maximilian...
Det är extra jobbigt nu för att hon varenda kväll vägrar fortsätta sova.
Vi har ju varit bortskämda med att få sova hela nätter sen dom var 2 månader
så detta är riktigt tålamodsprövande ;)
Och tålamodet vill jag lova har blivit mycket starkare sen man blev mamma som tur är! :)
Vi lägger dom ju vid åtta men sen har hon nu vaknat framåt tio-elva och vill upp till mammas famn.
Och mellan tolv o halv två på natten har hon varit klarvaken dom senaste dygnen,
så de har bara varit för mig att vara uppe och leka med henne. Hon har tokskrikit om jag försökt lägga henne. Och man kan inte vara i sovrummet för då vaknar plutten också. Så kan det vara att ha två ;)

Men men jag är inte bitter, jag är faktiskt glad att dom får det nu så här på vinterhalvåret!
De hade varit riktigt jobbigt om dom hade fått de på sommaren. Vet själv hur fruktansvärt det var!
Jag fick de på sommaren när jag var 12. Varmt, klibbigt, klåda o så feber på det.
De får mig att tänka på ännu en sak att jag är superglad att jag var höggravid på vinterhalvåret :)
Alla graviditeter är ju olika, jag hade en som var tung, jobbig, ansträngande,
mkt sammandragningar med risk för förtidsbörd, sjukskriven, gravidklåda, you name it...
Så här i efterhand är jag glad att jag då inte var höggravid mitt på sommarn ovanpå allt de!
Men som jag längtade på slutet efter dom!!!
Dom är absolut det bästa som har hänt oss och vi är så lyckligt lottade att ha två så underbart snälla barn!!!
Ja just de, snart är dom inte bäbisar längre utan barn. 1-årsdagen närmar sig med stora steg.
Och vi ska se till att få klart deras rum till dess. En vägg ska upp, de ska målas och inredas.

Har önskat massa saker från Jabadabado för att deras rum ska gå i dessa
Jabadabado-färgerna turkos/cerise/limegrön.
Det finns ju mängder med saker från dom, stort som smått :)
Ska bara hitta några tuffa gardiner, hissgardiner och någon häftig barnmatta som passar också.
Letar efter temat med elefanter, för Max har ju fått dille på elefanter allt eftersom
(visst vi kanske har hjälpt till lite ;) ).
Har spanat lite på tyger från Mairo på barnklassiker.se
och hittat lite häftiga tyger från textilgallerian.se
Hoppas att hitta någon matta med elefanter eller nått sånt också.
Jag är lite sugen på denna från Jörgens matthus
http://www.jorgensmatthus.se/barnmattor/barnmatta-giraff-gron.html
men vi får väl se vad de blir :)
Har väääldigt mycket annat som rör sig i huvudet nu för tiden...
Nu måste jag vidare...







Ha en trevlig helg!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna



Kommentarer
Postat av: Martin

Tack för länken till vår hemsida. Den är ju riktigt härlig giraff-mattan :)



Mvh

Martin

Kilands mattor (Fd. Jörgens Matthus)

2011-03-31 @ 08:51:08
URL: http://www.kilandsmattor.se
Postat av: fanny

fina bilder !

2011-05-01 @ 23:13:56
URL: http://breathing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]