Massage & akupunktur

I förgår jobbade jag ett dubbelpass så var på jobbet i 15,5h. Trodde verkligen att jag skulle bli skittrött och inte orka, men det var inte så farligt ändå. Men det var väl också för att det bara var en tre dagars vecka =)
Så vad passade bättre idag om inte att gå till Dannes för lite massage och faktiskt lite akupunktur. Jag har tjatat på honom ett bra tag nu, så jag tyckte det var dags. Fick fyra nålar, en i varje handled och en längst ner på vardera smalben. Fick ett litet gulligt blåmärke på vänster handled sen, men det sa han att det var bara bra. För då fortsätter det att ligga ett tryck mot den punkten sen. Antar att vi fortsätter ett par gånger för att se om de ger några resultat.

Det här är vad akupunktur kan hjälpa dig med:
Man kan behandla både akuta och kroniska sjukdomstillstånd med akupunktur.

Här nedan ges exempel på olika problem/sjukdomstillstånd som framgångsrikt kan behandlas med TCM-akupunktur:

  • Allergi, astma, hösnuva, eksem
  • Depression, utbrändhet, ångest
  • Energibrist, trötthet
  • Förkylning, bihåleinflammation, hosta
  •  Gynekologiska problem, barnlöshet, PMS, menstruella problem
  • Huvudvärk, migrän, spänningshuvudvärk
  • Idrotts- och belastningsskador
  • Ischias
  • Klimakteriebesvär, nattsvettningar
  • Matsmältningsbesvär, magkatarr, diarré, halsbränna, förstoppning, uppsvälldhet
  • Muskelskador
  • NADA
  • Nervsmärtor, bältros, trigeminus neuralgi
  • Panikångest
  • Prostatabesvär, impotens
  • Rehabiliteringsbehandling efter ansiktsförlamning, stroke etc
  • Reumatiska problem, fibromyalgi
  • Rynkbehandling, kosmetisk akupunktur
  • Ryggskott, nackspärr
  • Rök- och alkoholavvänjning
  • Smärttillstånd, rygg- nack- och ledbesvär
  • Stresstillstånd, utbrändhetssyndrom
  • Sömnproblem
  • Tennisarmbåge, musarm
  • Urinvägsbesvär, inkontinens, prolapser

    ... och en rad andra sjukdomar.

(hämtat från: http://www.primaliv.se/behandling.aspx)


 





Kommentarer
Postat av: Anonym

ja precis:)

vi har nu kollat filmen från bröllopet den var så fin,gud vad fint allt va och vad duktiga sara och sara var,fällde nästan en tår:)

2009-04-17 @ 23:41:56
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så spännande att få höra i fortsättningen om akupunkturen gör verkan.

Har aldrig provat själv men...

Så du har tur att du känner nån som ger akupunktur? Fattade jag rätt då?

Vilka himla fina bilder du har på din nya jättefina sida.

Grattis till den.

Kram

2009-04-18 @ 07:20:02
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Frida

Akupunktur är bra för så mycket, jag har prövat på det själv flera gånger...

Din sida är jättefin, viist var det härftigt att gifta sig. En av de underbaraste dagarna i mitt liv!!

Ha en fin lördag!

Kramar<3

2009-04-18 @ 11:04:36
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja just det.. det var en av mina jobbarkompisar dom pratade om det, då jag har lite/mycket problem emellanåt.. ofta.. hehe.. ja iaf..

http://www.jadepoints.se

Krama!!

2009-04-20 @ 10:11:44
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]