Mitt 2010...

I år har många underbart bra saker hänt!
Året började med att vi i januari köpte hus och började renoveringen =)
Vi bodde på övervåningen medans undervåningen renoverades.
Jag var höggravid och sjukskriven från jobbet.



Påskhelgen hade maken och jag vår första påskmiddag i vårt nya kök =)


Jag, stor som ett hus. Bild tagen med iPhonen...

Veckan därpå den 7:e april kom äntligen våra efterlängtade mirakel.
Så i v 38+5 såg Cornelia och Maximilian dagens ljus tack vare ett akut kejsarsnitt.



Det bästa och finaste vi gjort!!!



Nea & Max våra underbara tvillingar! =)


 
Cornelia & Maximilian 2 månader



Cornelia Linnea Elisabeth & Maximilian Carl Elias 6 mån =) 



Maj månad gick maken tillbaka och jobbade lite.
Han började med en liten utbildning i Stockholm på tre dagar, så där ja...
Själv med tvillingarna nej tack. Fick supermycket hjälp av supersnälla vännen och namne
Caroline som övernattade och hjälpte mig i dagarna tre =)
Hade inte klarat att hålla humöret uppe själv, tack!


Juni kom, (M var hemma på semester och pappaledigt igen),  och midsommarhelgen firades i
sommarstugan på Öland tillsammans med svärmor/svärfar och Carina & Jimmy.
Massa god mat och trevligt sällskap som vanligt! Jag band midsommarkransar till twinsen
vilket resulterade till att på midsommardagen hittade jag en fästing på huvudet på Max.
Dumma mamma tänkte han nog ;-)


I Juli månad, närmare bestämt den 10:e, så döptes Cornelia och Maximilian.
Och fick fyra faddrar/gudfar/gudmor tillsammans =)
Det blev min bror Fredrik, makens bror Andreas, makens kusin Jonas och min allra bästa vän Hannah.♥
Efter hade vi stort dopkalas med släkt och vänner i Svallidens kyrka, och tvillingarna fick massa fint!
Tack alla som var med denna enormt varma dag och förgyllde deras dopdag


Under sommaren insåg vi att vi ville/behövde uppgradera vårt bilval.
Så i september sålde vi vår Saab 9-5 Vector Combi och maken
åkte till Ludvika och hämtade hem vår blåa pärla,
en Volvo XC 90 =)
Äntligen en Volvo igen!!!



I oktober månad firade vi bröllopsdagen genom att åka hela familjen
till Köpenhamn. Lärorikt ;-) Shopping och mycket bilande blev det! Väldigt mysigt med hotell iaf!




December månad kom och tvillingarna firar sin första jul!
Både hos mormor och morfar & farmor och farfar =)




Så summa sumarum, 2010 har varit ett underbart mysigt, härligt, kämpigt, lärorikt år!
Hoppas bara att 2011 kommer bli minst lika bra!



Ha det så bra!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna


Kommentarer
Postat av: Mamma Stina

Vilka sötisar du har! På Minbebis blir det snart trillingar i en blogg.



2011-01-04 @ 23:14:36
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]