Trötter...

Julhelgen har passerat och vi överlevde julafton ;-)
För min familj är det nog första gången på mycket länge som alla
har kunnat samlats samtidigt på julafton. Ovanligt, men kul!
Nu kommer det nog dröja innan det händer igen.
Hur som helst så blev det god mat och många fina julklappar till twinsen,
både hos mormor/morfar och farmor/farfar.
Nea och Max fick bl.a en sjungande kossa i glada färger av kusin Clara,
och Cornelia fullkomligt strålar som en sol och skrattar när den börjar sjunga.
Så underbar! =) Kanske lägger in ett klipp på det lite längre fram, vi får se.

Juldagen spenderade jag med min omtänksamma vän Emma!
Tack för att du finns!
Och när mannen i huset äntligen kom hem från jobbet så blev det besök
hos twinsens farmor o farfar =)
Väl tillbaka hemma och twinsen sovandes såg vi The Town, mycket bra film.

Annandagen fick jag barnvakt utav twinsens farmor medans jag
var på mellandagsrean med bästaste Emma.
Jag lyckades faktiskt fynda ett skidställ, tack vare Emma. Hade aldrig hittat det själv!
Skitsnygg vinterjacka i svart med vita och rosa detaljer och knallrosa termobrallor =)
Nedsatt på rean och med ett presentkort så blev de inte så farligt dyrt, perfekt!
Dagen avslutades med tacos och The Karate Kid.

Just idag så är jag lite trötter och lite lee. Jag tvättar och plockar och ska ta alla räkningar ikväll.
Jag känner att den där jobbångesten börjar krypa på mig också.
Tretton dagar kvar sen börjar söndagarna...
Har ingen större ork att blogga varje dag nu...
Jag vill blogga varje dag som en dagbok men vi får väl se vad som händer.
Hur som helst så bloggar jag ju bara för min egen skull och inte för någon annan.
Nu är det dags för mig att återgå till Max som ålar iväg överallt,
snabb är han också =)
Jag är faktiskt glad att deras utveckling går i lagom takt.
Jag har absolut ingen brådska och alla är ju olika.
Det märker man ju bara mellan Max och Nea.
So far, så får jag passa upp med Max för han gillar och dra i gardinen,
åla fram till tv bänken och dra ut alla PS spel, åla in under skrivbordet och dra i sladdarna,
åla bort till granen och dra i den sladden och fram till Magnum ljuset och lägga handen i sanden.
Hihi, han är verkligen på upptäcksfärd vår lilla plutt.
Lilla stumpan rullar liksom runt överallt istället  =) 





Ha det så bra!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna


Kommentarer
Postat av: Åsa

visst är de skönt att tvillingarna utvecklas olika, vi kommer nog få springa runt sen när våra döttrar kommer på de här med att åla/krypa.. jag år oxå väldigt glad att de inte går för fort framåt, allt har sin tid som man säger.

Ska du börja jobba? vad spännande =) jag är med lite sugen på att börja lite smått, mest för att snåla in mamma dagarna. hoppas de går bra för dig.

kram

2010-12-29 @ 07:14:26
URL: http://mittlivsomtvillingmamma.blogspot.com
Postat av: carina tidlund

Ohh,va söta tvilingarna är! Vilken fin blogg du har också:)

2010-12-29 @ 12:58:07
URL: http://cinnasfoton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]