Om 2 ½ dgr är vi husägare =)

Packningen går sådär nu, försöker väl packa en kartong om dagen.
Nu står allt mest i en enda röra så att man inte riktigt vet vad man ska fortsätta med men men det löser sig väl.
Maken jobbar 2 dgr till sen är han ledig lite över en vecka och då ska vi väl försöka fixa så mycket som möjligt med huset. Med all hjälp vi kan få!
I slutet av månaden ska vi ha gjort alla stora renoveringsbestyr med huset såsom köket, riva två väggar, lägga golv. Jag kommer att hålla mig till målning...
Det ska målas vitt så mycket som möjligt.
Ljust och fräscht ska det bli =)
Ska plåta lite i helgen så jag kan lägga ut före och efter bilder här senare.
Eftersom det är packningen, huset och flytten som prioriteras just nu så kommer bloggen och att svara på kommentarer att prioriteras sist. Men jag kommer fortfarande att uppdatera gravid-veckorna.
Sen vet jag inte hur det blir med bredbandet i huset... Tyvärr är det sämre hastighet där fastän det bara är några få km ifrån stan. Och långsamt bredband kan ju göra en tokig men de är ju bara att vänja sig =)

Håller även på att försöka sälja av så mycket som möjligt på blocket innan vi flyttar,
de går väl sisådär med det också.
Letar efter saker till bebisarna dagligen såsom babyskydd, bärselar, babysitter och skötväska.
Det där med skötväska för tvillingar är ju helt galet.
Det finns EN modell skip hop duo double och den kostar 1000 spänn, vilket vi tycker är helt galet dyrt!
Man kan beställa den från USA och kommer då ner några hundralappar, så vi får väl se hur de blir längre fram...
Vi har köpt en Emmaljunga tvillingvagn och vi fick med en Emmaljunga skötväska (men den är ju för EN baby) som får duga sålänge. Men jag vill ju ha en stooor väska med många fack =)
Fick tipset att man kan hyra babyskydd från babyproffsen, ska kolla upp det.
Vill ju ha två såna där Brio primo med bas men allt blir ju så fruktansvärt dyrt när man ska ha två av allt...
Igår beställde jag en sån där bebiströja för skojs skull, fast på denna står de ju givetvis bebisar.



torsdag ska jag och bästa vännen Emma åka till Linköping för att göra ett 3D/4D ultraljud.
" Vid tillväxtkontroll mäts fostrets storlek, fostervattenmängd och blodflöde i navelsträngen. 3D/4D utförs med vanligt ultraljud men med en speciell ultraljudsgivare. Ett dataprogram i ultraljudsapparaten sätter samman bilderna och gör så att man kan se fostret/barnet på samma som man är van att se människor - och inte i genomskärning som vid vanlig ultraljudsundersökning. Vid 3D-undersökning får man en bild att titta på. Med 4D framställs några bilder per sekund vilket gör att man ser när barnet rör på sig."
Blev rekommenderad att kontakta Crocus.nu av min barnmorska när jag sa att jag ville göra sånt ultraljud.
Man vet ju aldrig om man kommer att vara gravid någon mer gång så jag vill passa på att göra detta nu.
Ska bli sååå spännande och häftigt! =)
Nu ska jag gå och äta lite frukt och min dagliga dos av Niferex och Multikvinna.
Ha det så bra och ta de lugnt!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna i magen




Kommentarer
Postat av: Anne

Oj du har en tuff tid framför dig! Tur att ni har folk som hjälper till med flytt och dylikt.

Ha en skön kväll stumpan. Klappa magen, Kram

2010-01-12 @ 18:25:08
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: sargit

Tips på stor skötväska, vi köpte en svart på Barnens hus (infracity upplands-väsby), den kostade kring 300kr kommer inte ihåg exakt pris. Märket står det "Ryco" på och den har en utvikbar skötbädd, kanon!

Vet ej om de har kvar den men den har räckt gott och väl till allt vi behövt ha med oss och lite till :-)

Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

åh vad spännande, hoppas det går bra!!

ville du ta reda på könen eller hur var det?



kram!

2010-01-12 @ 21:41:41
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Anna

Det händer mycket kring dig nu! :)

Å jag förstår helt å fullt att bloggen inte prioriteras och jag hänger kvar här iaf ska du veta! :)



Lycka till med allt så "hörs vi när vi hörs"!



kramar

2010-01-12 @ 22:22:15
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej

Vilken spännande tid ni har framför er!

Fick själv barn den 3 maj 08,det blev en liten tjej som heter Livia.

Angelica

2010-01-13 @ 21:22:26
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejhej! Gå gärna in här

http://campaign.musicmyne.com/globals/hengdai/6241/1263328711540/

och lyssna på min version av Erik Grönwalls Higher =)

2010-01-14 @ 15:46:43
Postat av: Anna-Karin

hej!

Hoppas det gick bra i Linköping! Hade gärna gett dej/er ett handtag med packandet om jag hade mått bättre, men just nu är det nog med mitt o hjärnspökena!!!! Kramar i massor, hoppas du får må bättre snart!

2010-01-14 @ 18:36:36
Postat av: Alexandra

Tjena tjejen!

Låter som ni verkliogen har fullt upp. Hur gick det igår på ultraljudet? Kan tänka mig att det är hur häftigt som helst att se dom!

Ha en bra fredag!

kramar

2010-01-15 @ 09:15:54
URL: http://alexeys.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vad spännnade med nytt hus och två små på väg :) Lycka till med allt!

2010-01-18 @ 16:34:56
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: Linda

vad spännande!!



Emmaljunga har bra vagnar.

Jag hade bestämt att vi skulle köpa en Emmljunga.

Och en Emmljunga blev det.

De är säkra och har bra kvalité.



Se till att hinna vila dig och bebisarna också!

2010-01-19 @ 12:58:53
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Nina

Märkligt det där att man alltid ska hålla på å flytta när man är gravid.

Jäklars va spännande att du väntar tvillingar. Stort lycka till med barn å flytt å allt!

2010-01-27 @ 18:43:57
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]