En liten sammanfattning...

Om jag skulle ta och försöka mig på att skriva några rader. Jag hade ju egentligen velat sammanfatta typ två månader för det var väl nästan så länge sedan jag skrev något (känns det som) men har väl insett att det inte skulle bli några tio minuter framför datorn då utan mycke mycke mer än så.
Tvillingarna är nu 6½månader och är två mycket nöjda bebisar (för det mesta).
Förra veckan var dom på 6mån-kontroll och vägde då:
(Nea) 8245g och (Max) 8180g och var (Nea) 68cm och (Max) 69,5cm.

Sen sist så har vi bytt ut ett mål helt till riktig mat. Dock är jag inte så duktig att jag ställer mig och gör deras mat utan dom får burkmat. Men å andra sidan så finns inte tiden att laga någon mat till mig själv heller för den delen utan jag kör den tråkiga varianten och äter alltid färdiglagade köperätter. Tråkigt men sant! =(
Dom brukar få fem mål om dagen varav det andra är gröt, tredje är "riktig" mat och de femte är hälften välling/hälften ersättning (Nea gillar inte välling).
Jag är så imponerad av er flerbarnsföräldrar som får tiden att fungera, för jag får de inte...
Är den ena nöjd så vill den andra ha uppmärksamhet, så är det iaf alltid när jag är hemma själv med dom små gullungarna. Men dom är alltid exemplariska och nöjda om man har besök eller är hos någon =)

Max och Nea har även testat på att använda hoppgunga, de var endast roligt första gången och de varade inte i många minuter då dom nästan klämde armarna i den. Så de var ingen hit.
Däremot så är lära-gå stolen de bästa dom fått hittills.
 Jag köpte en sån som dom kan trycka på massa knappar så låter den och spelar korta melodier
(än så länge är inte jag trött på den=)). Många pluspoäng på den =)
Ibland om man lämnar dom längre stunder på täcket som ligger på golvet så kan dom ha hamnat utanför täcket helt plötsligt. Vet inte riktigt hur dom gör för dom flyttar sig inte speciellt om man är i närheten.
Nea brukar alltid ligga och göra armhävningar och sprattla med benen, att flyga lite är också skoj.
Max ligger mest och "äter" upp sina Dinglisar och rullar runt på magen och spelar lite på pianot som jag köpte till dom i Köpenhamn.

Vi har även hunnit med en liten tripp till Köpenhamn/Helsingör med twinsen.
Man kan säga att det var lärorikt och mysigt att bo på hotell iaf. Vi kommer nog inte åka till Köpenhamn igen, iaf inte förän 2017 när dom har byggt klart alla vägar i stan! Vi kan säga att vi bilade väldigt mycket och besökte köpcentrum (mysigt), plus till hotellet i Köpenhamn iaf.

Max och Nea har fått varsin urgullig vinterjacka av deras farmor och farmar som dom fick inviga idag på promenaden som togs i morse tillsammans med Petra och hennes tvillingar Ebba och Elin.
Idag fick jag och tvillingarna hembesök av arbetskollegorna Sara, Madde o hennes lilla Filip.
Nähä de blev inget kort inlägg (tog väl en halvtimma för mycket) =(, de går visst inte så bra!
Hoppas vi orkar med att kolla CSI nu innan de är dags att sova.
Imorn ska vi på babysim igen, det är sååå kul tycker twinsen och vi också såklart =)





               
    


Ha det så bra!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna
Cornelia & Maximilian


Kommentarer
Postat av: Åsa

dom är för söta dina två =) jag funderar oxå hur fler barns föräldrar faktiskt hinner med. Som du säger de är alltid en unge som är gnäller eller vill ha uppmärksamhet, försökte och laga deras mat men de hanns med en gång då mormor var barnvakt så nu blir de burkmat för oss oxå. Känns lite surt då jag önskar att dom hade ätit hemma lagad mat men men, de finns ingen tid för mig att äta lunch så =) hoppas ni får de mysigt på badet så ses vi i morgon.

kram

2010-10-26 @ 08:39:24
URL: http://mittlivsomtvillingmamma.blogspot.com
Postat av: Madde

Äntligen ett inlägg:) och ett långt, plus där.snälla små bebisar ni har:)Sitter fint och tittar på tv

2010-10-26 @ 13:34:21
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Jela - Mamma till en prins

Vilka vackra bebisar du har! Kul med tvillingar :)

2010-10-27 @ 00:25:10
URL: http://jeliz.blogg.se/
Postat av: Nina

hihi söta bilder :D

2010-10-27 @ 12:02:05
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Lisa

Oh äntligen några rader och bilder!!



Du är saknad :)

kram!

2010-11-08 @ 22:50:26
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Tack! :-)



Med Kevin går det bra, han är en lugn liten gosse! men OJ vilken omställning det är!



Jag mår bra! En aning känslosam bara! ler

Var inte riktigt beredd på alla dessa känslor som kom!



Liten kom till världen efter en igångsättning (pga att jag fick havandeskapsförgiftning) som slutade med akut snitt. Men jag tycker ändå att det gick himla bra! LIte drygt bara då återhämtningen tar lite längre tid efter ett snitt...



Du snittade också va? eller är jag ute och cyklar nu?



Gud så fina dom är och vilka ÖGON! Bedårande!

Hur mår du och hur har du det?



Kramar

2010-11-15 @ 19:19:53
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]