April månad...

Jag lyser med min frånvaro här som vanligt...
Mycket har hänt sen sist, både jobbigt och roligt!

Tvillingarna är inte bäbisar längre, den 7:e april fyllde Cornelia & Maximilian 1 år.
Dom flyttade in i sitt nya rum dagen innan födelsedagen.
De var inga som helst problem, båda sov där hela natten.
Bredvid deras sängar har jag gjort en myshörna med en madrass
så de nätter som det har varit lite oroligt så har jag sovit där inne med dom.

Tänk att ett helt år har gått sen man låg på operationsbordet och fick akut kejsarsnitt (efter att ha kämpat sen måndagen med att få träffa våra nykomlingar för första gången).
Våra underverk såg dagens ljus en onsdagmorgon helgen efter påsk (förra året var ju påsken tidig).

Tvillingarna har haft sitt första kalas :)
Stooora släkten kom med jättefina och stora paket.
Dom fick bla. den gröna racerbilen från Jabadabado och gungelefanten.
Den mest använda presenten än så länge är ju den svarta Brio lära-gå-vagnen,
helt klart en favorit!!!
Cornelia skulle lätt kunna gå omkring med den hela dagen ;)
 Max och Nea fick hjälp av kusinerna Ludvig och Clara att öppna presenterna.
Kusinen Edith är ju bara 2 månader äldre så hon kännde nog inte för att va me
när det var så många som tittade på
(hon hade ju redan öppnat massa paket några månader tidigare ändå) ;)

Dagen efter kalaset bröt sjukdomarna ut igen. Denna gång blev vi kraftigt förkylda! :(
Sen tror jag att vi har varit friska i knappa två veckor för att därefter (nu i måndags) åka på ögoninflammation.
Nog för att man blir mkt sjuk när barnen är små men hallå,
allvarligt tror att vi har varit friska totalt fyra veckor eller nått i år.
Sen har det varit någon i familjen som har varit sjuk resten av tiden :( Nädå, ja' e int'e bitter ;)
Skitkul att vi bygger upp våra immunförsvar ju. Kan vara bra, jag verkar ju inte tåla någonting heller.
Pappan i huset har inte alls blivit sjuk så ofta som jag har i år, så han tål väl en del ;)
Så vår Valborg firar vi här hemma, eller vänta nu...
Nä vi har inte ens firat, 75% av familjen är ju sjuka så här är det ingen som är piggelin på nått minsann.
Nu ska jag slå ihop dessa rödsprängda blåögon...

Ha det!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej gumman!



Hipp hipp hurra i efterskott till dina två små sötisar! Hoppas verkligen ni ska slippa vara sjuka mer nu! Så jobbigt när de små inte är piggelina.



Massa kramar till dig från mig!

2011-05-01 @ 02:42:30
URL: http://alexeys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir det inga födelsedagskalas bilder? Det har ju jag väntat med spänning på! Stort grattis i efterskott till se små sötnosarna. Krya på er!

2011-05-18 @ 11:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]