Barnsäkrat hemmet...

Den här veckan har vi alla blivit lite friskare :)
Det gäller även en av våra tre katter som varit dålig ett tag.
I tisdags fick vi åka över med honom till Skogsby Djurklinik,
i onsdags opererades han och i torsdags kom han hem
med tre stora stenar i ett litet provrör.
Han hade haft urinsten stackarn :(
Så nu märker man på honom att han redan mår bättre.

Den här veckan har jag barnsäkrat hemmet lite här och där.
Stora spegeln som har stått på golvet har nu åkt upp på väggen.
Även om det är jäkligt snyggt att ha den stående lutad mot väggen
så blir det väl bäst så då Max tycker det är skitkul att sitta
framför spegeln och slå på den :)
Sen har jag satt upp en grind till trappan och satt hörnskydd
på lite möbler. Det finns fortfarande fler saker som man kan barnsäkra,
man upptäcker ju nya saker varje dag...
Allt som finns i deras höjd att dra ut och leka med är kanske inte det bästa att leka med.
Jag har några sånna ställen där jag måste omplacera sakerna :)

Jag har fått lite hjälp av min mor och far med att passa twinsen
medans jag har barnsäkrat och städat nedervåningen.
Och en av dagarna gjorde jag storstädning på övervåningen också
och flyttade undan massa kartonger. Så att det skulle bli fräscht när katten
"Hedberg" kom hem igen. Nu kan ju t.o.m vara där uppe själv,
det kunde man ju typ inte innan ;)

Fick i fredags brev från Klassfest.com om återträff. Det skulle ju vara roligt att träffa alla faktiskt.
Jag ska ta mig en funderare och kolla av om det blir någon förfest isf.
Annars så kände jag mig faktiskt lite snål när jag såg vad det kostade, 399kr för lite mat och drickan får man köpa utöver det... Vi har många hål att fylla och jag har avslutat en del medlemskap så jag får ta mig en funderare som sagt.

Idag blir det jobbet för min del, ska bli skönt att komma hemifrån lite
och träffa arbetskamraterna :) Har ju varit isolerad här med twinsen i två veckor typ :(
Det blir semlor idag och jag ska få prova en med polka smak, det ska bli intressant!
Och imorn ska jag och twinsen bege oss till ÖF äntligen!!! Har saknat det! :)




Så här gutt har man det när man sover middag :)



Ha det så bra!
Pussokram...♥ från mig och tvillingarna


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fin blogg allt bra? :D



En blogg om sex, kärlek, tankar, vardag och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig. Jag lovar! :D

2011-01-25 @ 22:13:09
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
30-åring bosatt vid småländska kusten.
Är gift sedan oktober -08.
Flyttade januari 2010 till hus, som vi renoverade hela undervåningen. Bara resten kvar ;)

Den 7 april 2010 fick vi tillökning av två små underbara varelser vid namn Cornelia & Maximilian.
Här får ni följa mitt liv. =)
Min vardag och livet med tvillingarna.

När du ändå är här skulle du göra mig väldigt glad om du lämnade en kommentar!

♥♥ NÄR TVÅ BLIR FYRA ♥♥
Kontakt: [email protected]